U ponedjeljak, 23. rujna 2024. godine u Napretkovom kulturnom centru u Zagrebu otvorena je izložba grafika MC/CP/HKDN 2024Duje Jurića, akademskog slikara, profesora i restauratora.

Na početku programa sve prisutne u ime organizatora Hrvatskog kulturnog društva Napredak pozdravio je Goran Štrbac, član Uprave Napretkovog kulturnog centra u Zagrebu, a izložbu je otvorio Krunoslav Kamenov, profesor na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Duje Jurić je jedan od najznačajnijih predstavnika i obnovitelja geometrijske apstrakcije u novijem hrvatskom slikarstvu.

Autor izložbe Duje Jurić i Krunoslav Kamenov na otvorenju izložbe grafika u Napretkovom kulturnom centru

Od nasumce izabranih naslova likovnih kritika koje sad već 40 godina obilno  prate njegovo umjetničko djelovanje, mogao bi se iskonstruirati slijedeći njegov profil: ‘skroman i neumoran radnik’, u neku ruku ‘mrav samotnjak’, ‘samokritičan’, povremeno i ‘nezadovoljan, ogorčen i razočaran” egzistencijalnim i umjetničkim prilikama;  kao novi se ‘čuvar konstruktivističkih tendencija’ od neoplasticizma De Stijla do op arta, nakon kratke početne neoekspresionističke i kubofuturističke faze okončane 1987. performansom Autodestrukcija, potpuno opredijelio za ‘estetiku geometrijskih formi’, ‘novo promišljanje geometrije’  i ‘slikarstvo pravih kutova’, u jednom momentu, kao ‘Mondrijanov otpadnik’, i u isključivom ‘dijalogu s kvadratom’; kretao se ‘od monokromije do boje’ i od ‘slika-instalacija’ do ‘totalnog ambijenta’ i kroz ‘slikarsko ovladavanje prostora’ postao i ‘neumorni tumač prostora’; svime time stvorio je ‘autentičnu parcelu u korpusu hrvatske likovne kulture’“, bile su riječi Krunoslava Kamenova, povjesničara umjetnosti i profesora Akademije likovne umjetnosti u Zagrebu koji je i napisao predgovor za katalog ove izložbe.

Akademski slikar Duje Jurić prilikom otvorenja svoje izložbe u Napretkovom kulturnom centru u Zagrebu

Duje Jurić diplomirao je 1981. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Bio je suradnik majstorske radionice prof. Ljube Ivančića i Nikole Reisera od 1982.-1985. godine, a od 1984.- 1999. Djelovao je kao slobodni umjetnik. Od 1999. – 2000. Radio je u Muzeju suvremene umjetnosti kao kustos restaurator, a od tada do danas kao docent, a potom izvanredni i redovni profesor crtanja i slikanja na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. 2006. preuzima vođenje slikarske klase (na Slikarskom odsjeku) i od 2008. godine i posao mentora na Doktorskom studiju slikarstva. U više od trideset godina umjetničke prakse izlagao je na preko devedeset samostalnih i sudjelovao u više od dvije stotine skupnih izložaba u Hrvatskoj i inozemstvu.

Posebne vrhunce u dosadašnjoj umjetničkoj karijeri Jurić je ostvario u dva velika projekta, slikarskoj ambijentalnoj instalaciji Memo-chips u Umjetničkom paviljonu 2010. i u dijelu svoje gotovo retrospektivne izložbe Mreža oprostorene slike desetljeće kasnije u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. U njima se kao nov motiv u njegovom slikarstvu tematizira geometrija čipa koja gotovo potpuno potiskuje asocijacije na povijesne i suvremene geometrijske apstrakcije (konstruktivizam, nove tendencije, nova geometrija) na koje je nerijetko pobuđivalo Jurićevo dotadašnje slikarstvo. Interpretirajući mali komadić poluvodiča na kojemu je smješten integrirani krug umjetnički krajnje slobodno, Jurić je, slikarski metaforizirajući suvremeno digitalno-informacijsko doba, stvorio otvorene ili uokvirene jednostavne i složene linearne strukture s ‘aplikacijama’ kvadratičastih i točkastih detalja pridruživši crnom crtežu metalni koloristički efekt, zlatnu i srebrnu boju u prvoj seriji, plavičasti efekt UV osvjetljenja u drugoj seriji“, napisano je u katalogu ove izložbe.

Napretkov kulturni centar Zagreb